Nytt år och nya utmaningar med Klädoteket! Det var minst sagt ett intensivt år 2018. Verksamheten förändrades drastiskt när två eldsjälar blev en. Louise som varit med och drivit verksamheten sedan start gick vidare och jag ( Sara) stod inför nya utmaningar kring hur jag skulle ta verksamheten vidare. Jag kommer i ett annat inlägg att berätta lite mer om hur 2019 kommer att se ut och vad som är planen med verksamheten nu när den fysiska butiken har stängt. Verksamheten kommer inte att lägga ner, men under 2019 kommer det att vara fokus på uthyrning och försäljning digitalt.
Förra året var minst sagt ett händelserikt år. I höstas blev jag kontaktad av Seventy Agency som berättade att de hade ett uppdrag från Svenska Institutet att lyfta fram olika historier från Sverige. Ett av initiativen de hade intresserat sig för var Klädoteket och de ville fokusera på personen och drivkrafterna bakom verksamheten. Filmen har just lanserats och går att se genom att trycka på bilden nedan. I filmen berättar jag om det som engagerar mig med att arbeta för en hållbar modeindustri. I filmen får man även se en del av det fina sortiment som Klädoteket erbjuder från småskaliga designmärken och vintageplagg. Är ni intresserade av fler unika historier går de att se via Svenska Institutets olika kanaler och på Youtube.